POLITYKA PRYWATNOŚCI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W OPOCZNIE

Mając na uwadze ochronę prywatności osób korzystających ze strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Opocznie, informujemy, że strona naszej placówki nie przechowuje żadnych danych osobowych. Serwer firmy hostingowej, na którym działa nasza strona może zapisywać informacje dotyczące wykorzystania serwisu przez użytkowników, to jest ich adresy IP, nazwy domen, dane techniczne i typy przeglądarek, rodzaje systemu operacyjnego oraz rejon geograficzny, z którego nastąpiło wejście na naszą stronę internetową. Informacje te wykorzystywane są w celach technicznych, do tworzenia wszelkiego rodzaju statystyk, szacowania wykorzystania konkretnych elementów serwisu a także przeciwdziałania zagrożeniom infrastruktury teleinformatycznej firmy hostingowej. Dane te nie umożliwiają jednoznacznej identyfikacji poszczególnych użytkowników jako konkretnych osób fizycznych.
COOKIES (CIASTECZKA) I PODOBNE TECHNOLOGIE
GROMADZENIE DANYCH

W ramach naszego serwisu internetowego możemy stosować tzw. pliki cookies. Dane te przetwarzane będą w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji strony. Wykorzystywanie plików cookies przez administratora nie służy do tworzenia profili ani identyfikacji osób. Podstawą prawną przetwarzania danych zbieranych za pośrednictwem plików cookies jest prawnie uzasadniony interes administratora. Cookies mogą być również stosowane przez współpracujących z administratorem reklamodawców, przez firmy badawcze i statystyczne oraz przez firmy świadczące nam usługi hostingowe.

Jednocześnie informujemy, że Inspektorem Ochrony Danych w naszej placówce jest p. Renata Wijata. Kontakt: (44)7860141, adres e-mail: iod@opoczno.edu.pl

Trójka szlifuje angielski w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brava

Costa Brava 2019_1 Tegoroczna dziesięciodniowa zielona szkoła – warsztaty języka angielskiego w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brawa pozostawią niezatarte ślady we wspomnieniach wszystkich uczestników. Organizatorami czwartego już wyjazdu były Henryka Mazur i Katarzyna Gadek nauczycielki języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 3 w Opocznie

W dniach 10-19 maja 2019 r. grupa 42 uczniów pod opieką p. Henryki Mazur, Katarzyny Gadek, Agnieszki Mazur i Aliny Janas wyjechało do Francji i Hiszpanii. Wizytę w stolicy Francji rozpoczęliśmy od znajdującego się na lewym brzegu Sekwany Pałacu Inwalidów, będącego jednym z największych budynków w Paryżu. Znajduje się w nim imponujący sarkofag Napoleona oraz jedna z najwspanialszych na świecie kolekcji eksponatów wojskowych i sztuki, zapewniająca wyjątkowy wgląd w historię Francji. Następnie, na krańcu Pola Marsowego wyłoniła nam się wieża Eiffela, najbardziej znany obiekt architektoniczny Paryża, uznawany za symbol tego miasta i niekiedy całej Francji. Odwiedziliśmy również Wzgórze Montrmarte skąd rozciąga się niepowtarzalny widok na całe miasto oraz górującą nad Paryżem Bazylikę Sacre Coeur. Po krótkim odpoczynku, w trakcie którego rozkoszowaliśmy się smakiem pysznych bagietek i słodkich makaroników udaliśmy się do Muzeum Pefum Fragonard, gdzie poznaliśmy proces powstawania słynnych francuskich zapachów.

Costa Brava 2019_19

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od podróży kolejką do centrum Paryża, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć zniszczoną niedawnym pożarem katedrę Notre Dame. Następnie, podczas spaceru podziwialiśmy Pantheon, gdzie spoczywa m.in. M.Curie Skłodowska, Wyspę Cité, Pałac Sprawiedliwości, Zegar Walezjusza, Kościół Saint Germain des Prés oraz Ogród Luksemburski z XVII w. z Pałacem Luksemburskim wzniesionym przez Marię Medycejską. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Sorbona – najstarszy uniwersytet we Francji. Do jego najsłynniejszych absolwentów, jak i wykładowców należy Marii Curie-Skłodowska. Następnie po krótkiej podróży metrem znaleźliśmy się pod Łukiem Triumfalnym. Oszołomieni ogromną ilością turystów ze wszystkich stron świata udaliśmy się Aleją Pól Elizejskich, potocznie zwaną Polami Elizejskimi, w kierunku Placu de La Concorde i ogrodów Tuleries. Naszą wędrówkę zakończyliśmy obok szklanej piramidy na placu przed Luwrem, jednym z najstarszych i największych muzeów na świecie. Ostatnią atrakcją tego dnia był rejs statkiem wycieczkowym, podczas którego podziwialiśmy najsłynniejsze zabytki Paryża oraz nabrzeża Sekwany wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO z nieco innej perspektywy.

Costa Brava 2019_49

Pełni nowych wrażeń i informacji nawet nie odczuliśmy zanadto nocnej podróży do Hiszpanii, a dokładniej Katalonii. Rankiem zawitaliśmy na wybrzeżu Costa Brava, w mieście Lloret de Mar. Po zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na tamtejszą plażę, aby zaczerpnąć promieni słonecznych i nacieszyć się piękną pogodą. Po intensywnej wizycie w Paryżu czekała nas odrobina leniwego relaksu na piasku, a następnie próbka tradycyjnej hiszpańskiej kuchni w hotelowej restauracji oraz kolejna porcja odpoczynku, tym razem w basenie lub na leżaku.

Jako że jednym z głównych celów naszych wyjazdów jest doskonalenie znajomości języka angielskiego, tym razem udaliśmy się do szkoły Colegio Jesus Maria w Badalonie. Tamtejsi uczniowie przygotowali dla nas prezentację multimedialną i opowiedzieli o popularnych w ich regionie potrawach. Nasi uczniowie z kolei przedstawili hiszpańskim kolegom najciekawsze informacje dotyczące Opoczna oraz podzielili się przepisami na tradycyjne polskie dania. Cennym momentem była dla uczniów możliwość swobodnej konwersacji z kolegami z zagranicy, kiedy to mogli opowiedzieć o sobie i podzielić się wrażeniami z wizyty w ich szkole i kraju. Na pamiątkę po naszej wizycie zostawiliśmy album o Opocznie wykonany przez ucznia Mikołaja Jamorka oraz kalendarze na płytkach ceramicznych, z których słynie nasze miasto.

Wypoczęci i pełni pozytywnej energii udaliśmy się do barwnej stolicy Katalonii, Barcelony. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po tłumnie odwiedzanej przez turystów ulicy La Rambla, gdzie oprócz licznych stoisk z pamiątkami i ogródków kawiarnianych mogliśmy podziwiać ulicznych artystów. Następnie udaliśmy się do Katedry Świętej Eulalii będącej jednym z cenniejszych przykładów architektury gotyckiej w Hiszpanii. Kolejnym punktem naszej wyprawy był zaprojektowany przez katalońskiego architekta Antonio Gaudiego Park Guella. Na obszarze parku oprócz licznych rzeźb i fontann napotkaliśmy bajkowe pawilony z zakrzywionymi dachami, pokrytymi kolorowymi kafelkami i zdobionymi wieżyczkami oraz taras widokowy, uważany przez miejscowych za najdłuższą ławkę świata. Następnie odwiedziliśmy kościół Sagrada Familia, niepowtarzalną secesyjną świątynię rzymskokatolicką, zaprojektowaną przez Antonio Gaudiego, stanowiącą wciąż nieukończony symbol Barcelony.

Costa Brava 2019_36

Niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich fanów piłki nożnej była wizyta na Camp Nou - stadionie piłkarskim, na którym są rozgrywane mecze drużyny FC Barcelona. Zwiedziliśmy muzeum urządzone w nowoczesnym, multimedialnym stylu. Ogromne wrażenie zrobiły na nas sale, a raczej ścieżki, z rozmieszczonymi tematycznie w eleganckich gablotach eksponatami. Odwiedziliśmy również studio telewizyjne, pokój konferencyjny i miejsca, z których komentatorzy relacjonują mecze. W trakcie wycieczki śledziliśmy kroki graczy, którzy tworzyli historię i poczuliśmy prawdziwą pasję Barçy, odwiedzając najbardziej znaczące miejsca stadionu Camp Nou, w tym szatnię i tunel prowadzący na boisko, skąd podziwialiśmy panoramiczny widok na stadion.

Podczas naszej wizyty w Katalonii odwiedziliśmy również urocze miasteczko Tossa de Mar, uważane przez wielu za najwspanialsze miejsce na Costa Brava. Mogliśmy tam podziwiać jedną z najpiękniejszych i najlepiej zachowanych hiszpańskich starówek, klimatyczne, wąskie uliczki oraz dawne fortyfikacje wznoszące się na skałach nad morzem. Niebiańska plaża, malownicze klify oraz wystające z morza skały posłużyły nam za tło do zrobienia wspaniałych zdjęć.

Ostatnim punktem naszej wyprawy było historyczne miasto Girona, w którym kręcono sceny filmu „Gra o Tron”. Podczas spaceru po Starym Mieście, podziwialiśmy liczne monumenty kryjące ogromny kunszt i bogactwo artystyczne, w tym największą w Europie jednonawową Katedrę de Santa Maria, średniowieczną dzielnicę żydowską, łaźnię arabską oraz most Eiffla na rzece Onyar. Ogromną atrakcją był dla nas Girona Temps de Flors, czyli festiwal kwiatów organizowany corocznie z okazji nadejścia wiosny. Niemal wszystkie ważne zabytki i budynki, a także dziedzińce były w tym czasie pięknie przyozdobione kwiatami i udostępnione zwiedzającym.

Pobyt na zielonej szkole w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brava w Hiszpanii dostarczył niezapomnianych wrażeń, które już na zawsze zostaną w naszej pamięci. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, zwiedziliśmy mnóstwo interesujących miejsc i przekonaliśmy się, że znajomość języków obcych jest kluczem do współczesnego świata. Będziemy się bardzo starać, aby ten klucz zdobyć i wykorzystywać jak najczęściej.