POLITYKA PRYWATNOŚCI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W OPOCZNIE

Mając na uwadze ochronę prywatności osób korzystających ze strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Opocznie, informujemy, że strona naszej placówki nie przechowuje żadnych danych osobowych. Serwer firmy hostingowej, na którym działa nasza strona może zapisywać informacje dotyczące wykorzystania serwisu przez użytkowników, to jest ich adresy IP, nazwy domen, dane techniczne i typy przeglądarek, rodzaje systemu operacyjnego oraz rejon geograficzny, z którego nastąpiło wejście na naszą stronę internetową. Informacje te wykorzystywane są w celach technicznych, do tworzenia wszelkiego rodzaju statystyk, szacowania wykorzystania konkretnych elementów serwisu a także przeciwdziałania zagrożeniom infrastruktury teleinformatycznej firmy hostingowej. Dane te nie umożliwiają jednoznacznej identyfikacji poszczególnych użytkowników jako konkretnych osób fizycznych.
COOKIES (CIASTECZKA) I PODOBNE TECHNOLOGIE
GROMADZENIE DANYCH

W ramach naszego serwisu internetowego możemy stosować tzw. pliki cookies. Dane te przetwarzane będą w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji strony. Wykorzystywanie plików cookies przez administratora nie służy do tworzenia profili ani identyfikacji osób. Podstawą prawną przetwarzania danych zbieranych za pośrednictwem plików cookies jest prawnie uzasadniony interes administratora. Cookies mogą być również stosowane przez współpracujących z administratorem reklamodawców, przez firmy badawcze i statystyczne oraz przez firmy świadczące nam usługi hostingowe.

Jednocześnie informujemy, że Inspektorem Ochrony Danych w naszej placówce jest p. Renata Wijata. Kontakt: (44)7860141, adres e-mail: iod@opoczno.edu.pl

 

  • Ceili dancing - warsztaty języka angielskiego z native speakerem

    Ceili dancing_4 9 października 2018r. Grupa 51 uczniów klas VII pod opieką nauczycielek języka angielskiego p. Moniki Dąbrowskiej, Katarzyny Gadek, Jolanty Kruk i Anny Pecyny wzięła udział w warsztatach językowych „Ceili Dancing” prowadzonych przez native speakera w ramach europejskiego programu Nauka Bez Granic. Ideą warsztatów było zainteresowanie uczniów kulturą brytyjską oraz zachęcenie ich do interakcji. Rodowity Irlandczyk, charyzmatyczny Richard Mullaney porwał młodzież do spontanicznego działania, reagowania językowego, wyjścia na scenę i prezentowania swoich umiejętności, nie tylko językowych. Komunikując się w języku angielskim oraz wykonując różnorodne układy choreograficzne, uczestnicy warsztatów mieli szansę ćwiczyć zarówno umysł, jak i ciało. Wszyscy dzielnie uczyli się kroków popularnego w Irlandii tańca Ceili.
    Prowadzący, ubrany w kilt, czyli szkocką spódnicę w charakterystyczną kratę, z dużym poczuciem humoru opowiedział o swoim kraju oraz niektórych panujących w nim zwyczajach. Wierzymy, że warsztaty zapadną uczniom w pamięć jako ciekawe i poszerzające horyzonty.
    Więcej zdjęć w GALERII

  • Trójka szlifuje angielski w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brava

    Costa Brava 2019_1 Tegoroczna dziesięciodniowa zielona szkoła – warsztaty języka angielskiego w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brawa pozostawią niezatarte ślady we wspomnieniach wszystkich uczestników. Organizatorami czwartego już wyjazdu były Henryka Mazur i Katarzyna Gadek nauczycielki języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 3 w Opocznie

    W dniach 10-19 maja 2019 r. grupa 42 uczniów pod opieką p. Henryki Mazur, Katarzyny Gadek, Agnieszki Mazur i Aliny Janas wyjechało do Francji i Hiszpanii. Wizytę w stolicy Francji rozpoczęliśmy od znajdującego się na lewym brzegu Sekwany Pałacu Inwalidów, będącego jednym z największych budynków w Paryżu. Znajduje się w nim imponujący sarkofag Napoleona oraz jedna z najwspanialszych na świecie kolekcji eksponatów wojskowych i sztuki, zapewniająca wyjątkowy wgląd w historię Francji. Następnie, na krańcu Pola Marsowego wyłoniła nam się wieża Eiffela, najbardziej znany obiekt architektoniczny Paryża, uznawany za symbol tego miasta i niekiedy całej Francji. Odwiedziliśmy również Wzgórze Montrmarte skąd rozciąga się niepowtarzalny widok na całe miasto oraz górującą nad Paryżem Bazylikę Sacre Coeur. Po krótkim odpoczynku, w trakcie którego rozkoszowaliśmy się smakiem pysznych bagietek i słodkich makaroników udaliśmy się do Muzeum Pefum Fragonard, gdzie poznaliśmy proces powstawania słynnych francuskich zapachów.

    Costa Brava 2019_19

    Kolejny dzień rozpoczęliśmy od podróży kolejką do centrum Paryża, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć zniszczoną niedawnym pożarem katedrę Notre Dame. Następnie, podczas spaceru podziwialiśmy Pantheon, gdzie spoczywa m.in. M.Curie Skłodowska, Wyspę Cité, Pałac Sprawiedliwości, Zegar Walezjusza, Kościół Saint Germain des Prés oraz Ogród Luksemburski z XVII w. z Pałacem Luksemburskim wzniesionym przez Marię Medycejską. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Sorbona – najstarszy uniwersytet we Francji. Do jego najsłynniejszych absolwentów, jak i wykładowców należyMarii Curie-Skłodowska. Następnie po krótkiej podróży metrem znaleźliśmy się pod Łukiem Triumfalnym. Oszołomieni ogromną ilością turystów ze wszystkich stron świata udaliśmy się Aleją Pól Elizejskich, potocznie zwaną Polami Elizejskimi, w kierunku Placu de La Concorde i ogrodów Tuleries. Naszą wędrówkę zakończyliśmy obok szklanej piramidy na placu przed Luwrem, jednym z najstarszych i największych muzeów na świecie. Ostatnią atrakcją tego dnia był rejs statkiem wycieczkowym, podczas którego podziwialiśmy najsłynniejsze zabytkiParyża oraz nabrzeża Sekwany wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO z nieco innej perspektywy.

    Costa Brava 2019_49

    Pełni nowych wrażeń i informacji nawet nie odczuliśmy zanadto nocnej podróży do Hiszpanii, a dokładniej Katalonii. Rankiem zawitaliśmy na wybrzeżu Costa Brava, w mieście Lloret de Mar. Po zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na tamtejszą plażę, aby zaczerpnąć promieni słonecznych i nacieszyć się piękną pogodą. Po intensywnej wizycie w Paryżu czekała nas odrobina leniwego relaksu na piasku, a następnie próbka tradycyjnej hiszpańskiej kuchni w hotelowej restauracji oraz kolejna porcja odpoczynku, tym razem w basenie lub na leżaku.

    Jako że jednym z głównych celów naszych wyjazdów jest doskonalenie znajomości języka angielskiego, tym razem udaliśmy się do szkoły Colegio Jesus Maria w Badalonie. Tamtejsi uczniowie przygotowali dla nas prezentację multimedialną i opowiedzieli o popularnych w ich regionie potrawach. Nasi uczniowie z kolei przedstawili hiszpańskim kolegom najciekawsze informacje dotyczące Opoczna oraz podzielili się przepisami na tradycyjne polskie dania. Cennym momentem była dla uczniów możliwość swobodnej konwersacji z kolegami z zagranicy, kiedy to mogli opowiedzieć o sobie i podzielić się wrażeniami z wizyty w ich szkole i kraju. Na pamiątkę po naszej wizycie zostawiliśmy album o Opocznie wykonany przez ucznia Mikołaja Jamorka oraz kalendarze na płytkach ceramicznych, z których słynie nasze miasto.

    Wypoczęci i pełni pozytywnej energii udaliśmy się do barwnej stolicy Katalonii, Barcelony. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po tłumnie odwiedzanej przez turystów ulicy La Rambla, gdzie oprócz licznych stoisk z pamiątkami i ogródków kawiarnianych mogliśmy podziwiać ulicznych artystów. Następnie udaliśmy się do Katedry Świętej Eulalii będącej jednym z cenniejszych przykładów architektury gotyckiej w Hiszpanii. Kolejnym punktem naszej wyprawy był zaprojektowany przez katalońskiego architekta Antonio Gaudiego Park Guella. Na obszarze parku oprócz licznych rzeźb i fontann napotkaliśmy bajkowe pawilony z zakrzywionymi dachami, pokrytymi kolorowymi kafelkami i zdobionymi wieżyczkami oraz taras widokowy,uważany przez miejscowych za najdłuższą ławkę świata. Następnie odwiedziliśmy kościół Sagrada Familia, niepowtarzalną secesyjną świątynię rzymskokatolicką, zaprojektowaną przez Antonio Gaudiego, stanowiącą wciąż nieukończony symbol Barcelony.

    Costa Brava 2019_36

    Niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich fanów piłki nożnej była wizyta na Camp Nou - stadionie piłkarskim, na którym są rozgrywane mecze drużyny FC Barcelona.Zwiedziliśmymuzeum urządzone w nowoczesnym, multimedialnym stylu. Ogromne wrażenie zrobiły na nas sale, a raczej ścieżki, z rozmieszczonymi tematycznie w eleganckich gablotach eksponatami. Odwiedziliśmy również studio telewizyjne, pokój konferencyjny i miejsca, z których komentatorzy relacjonują mecze. W trakcie wycieczki śledziliśmy kroki graczy, którzy tworzyli historię i poczuliśmy prawdziwą pasję Barçy, odwiedzając najbardziej znaczące miejsca stadionu Camp Nou, w tym szatnię i tunel prowadzący na boisko, skąd podziwialiśmy panoramiczny widok na stadion.

    Podczas naszej wizyty w Katalonii odwiedziliśmy również urocze miasteczko Tossa de Mar, uważane przez wielu za najwspanialsze miejsce na Costa Brava. Mogliśmy tam podziwiać jedną z najpiękniejszych i najlepiej zachowanych hiszpańskich starówek, klimatyczne, wąskie uliczki oraz dawne fortyfikacje wznoszące się na skałach nad morzem. Niebiańska plaża, malownicze klify oraz wystające z morza skały posłużyły nam za tło do zrobienia wspaniałych zdjęć.

    Ostatnim punktem naszej wyprawy było historyczne miasto Girona, w którym kręcono sceny filmu „Gra o Tron”. Podczas spaceru po Starym Mieście, podziwialiśmy liczne monumenty kryjące ogromny kunszt i bogactwo artystyczne, w tym największą w Europie jednonawową Katedrę de Santa Maria, średniowieczną dzielnicę żydowską, łaźnię arabską oraz most Eiffla na rzece Onyar. Ogromną atrakcją był dla nas Girona Temps de Flors, czyli festiwal kwiatów organizowany corocznie z okazji nadejścia wiosny. Niemal wszystkie ważne zabytki i budynki, a także dziedzińce były w tym czasie pięknie przyozdobione kwiatami i udostępnione zwiedzającym.

    Pobyt na zielonej szkole w Paryżu i na wybrzeżu Costa Brava w Hiszpanii dostarczył niezapomnianych wrażeń, które już na zawsze zostaną w naszej pamięci. Poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, zwiedziliśmy mnóstwo interesujących miejsc i przekonaliśmy się, że znajomość języków obcych jest kluczem do współczesnego świata. Będziemy się bardzo starać, aby ten klucz zdobyć i wykorzystywać jak najczęściej.



    Więcej zdjęć w GALERII

  • Uczniowie z Trójki szlifują angielski w Chorwacji i Wiedniu

    Uczniowie z Trójki szlifują angielski w Chorwacji i Wiedniu_30
    W dniach 4 -11 maja 2018 roku grupa dwudziestu uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 pod opieką Henryki Mazur i Katarzyny Gadek – nauczycielek języka angielskiego, wzięła udział w zielonej szkole, której nadrzędnym celem było praktyczne wykorzystanie znajomości języka angielskiego w codziennym działaniu w trakcie podróży po Słowenii, Chorwacji i Austrii. Uczniowie mieli okazję przyjrzeć się kulturze, architekturze oraz obyczajom tych krajów oraz poszerzyć i rozwinąć związaną z nimi wiedzę geograficzną, historyczną i przyrodniczą.

    Pierwszym punktem wycieczki była znajdująca się w Słowenii Jaskinia Postojna charakteryzująca się niesamowitymi formami skalnymi. Całkowita długość jej korytarzy przekracza 25 kilometrów, co czyni z niej jedną z największych grot na świecie. Podczas przejażdżki wagonikami podziemnej kolejki mieliśmy okazję podziwiać niezliczone formy stalaktytów, stalagmitów, draperii i zasłon. Tutaj po raz pierwszy mieliśmy okazję praktycznie wykorzystać umiejętność rozumienia ze słuchu, ponieważ po jaskini oprowadzał nas anglojęzyczny przewodnik.

    Kolejnym punktem naszej wycieczki była niewielka miejscowość Sv. Filip i Jakov na malowniczym wybrzeżu Chorwacji. W czasie rejsu po Adriatyku mieliśmy niebywałą okazję podziwiać wpisany na listę dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego UNESCO archipelag Kornaty. Spędziliśmy również czas na malowniczej wyspie Vrgada, gdzie skorzystaliśmy zarówno z kąpieli słonecznej, jak i morskiej.

    Następny dzień spędziliśmy w Parku Narodowym Jezior Plitwickich. Malowniczo usytuowana dolina z turkusowymi jeziorami, krystalicznie czystą wodą i pływającymi w niej rybami, posiadająca liczne wodospady, w tym 80-metrowy Velikislap, zrobiła na nas ogromne wrażenie.

    Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wycieczki do Zadaru, jednego z najpiękniejszych miast na chorwackim wybrzeżu. Tam odwiedziliśmy najciekawsze zakątki miejskiej starówki: Plac Narodowy, ulicę Kalelarga, Rynek Pięciu Studni, oraz Rzymskie Forum z kościołem Św. Donata. Zaciekawiła nas również unikatowa instalacja „Pochwała Słońca” imitująca układ słoneczny oraz jedyne na świecie Organy Morskie, będące współczesnym symbolem miasta. Po południu opuściliśmy Zadar, udając się na wyspę Pag, gdzie odbył się kolejny etap warsztatów językowych. Uczniowie pracowali w grupach poszukując miejsc, gdzie wykorzystywany jest język angielski, tworząc mini bazę słów i zwrotów przydatnych w podróży.

    Następnego dnia wieczorem zawitaliśmy do stolicy Austrii, Wiednia. Po zakwaterowaniu w hotelu kontynuowaliśmy zajęcia warsztatowe, w trakcie których uczestnicy brali udział w grach językowych. Dodatkowo dwie uczennice, Julia Chodorowska i Amelia Piechna przedstawiły po angielsku prezentację Opoczna, przybliżając nasze miasto kolegom z innej szkoły.

    Ostatni dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy od spaceru po zespole pałacowym Schönbrunn - letniej rezydencji Habsburgów. Przechadzaliśmy się malowniczymi uliczkami starego Wiednia, podziwiając między innymi pałac władców Austrii Hofburg, neogotycki Ratusz, dom Mozarta, Katedrę św. Stefana oraz kolumnę morową. W Muzeum Historii Naturalnej poszerzyliśmy wiedzę o dziejach naszej planety oraz zamieszkujących ją gatunkach zwierząt. Naszą podróż zakończyliśmy w nowoczesnym kompleksie mieszkalnym Hunderwasserhaus.

    Wyjazd do Chorwacji dostarczył niezapomnianych wrażeń, które już na zawsze zostaną w pamięci uczestników. Wszyscy zgodnie przyznają, że warto uczyć się języków obcych, gdyż taka umiejętność jest kluczem do współczesnego świata. Wiele już potrafimy, ale dużo możemy jeszcze zrobić i zobaczyć. Wszystko jeszcze przed nami………

    Uczniowie z Trójki szlifują angielski w Chorwacji i Wiedniu_24

    Wiedeń – pomnik cesarzowej Marii Teresy

    Uczniowie z Trójki szlifują angielski w Chorwacji i Wiedniu_30

    Chorwacja – Park Narodowy Jezior Plitwickich
    Więcej zdjęć w GALERII
  • Warsztaty językowe we Włoszech

    Warsztaty językowe we Włoszech

    W dniach 5 -12 maja grupa młodzieży z Zespołu Szkół Samorządowych nr 3 w Opocznie pod opieką nauczycielek języka angielskiego, Pani Henryki Mazur i Pani Katarzyny Gadek wybrała się na zieloną szkołę - warsztaty języka angielskiego do Włoch.

    Uczniowie mieli na co dzień mnóstwo okazji do posługiwania się językiem angielskim, na przykład podczas kupowania pamiątek i targowania się z ulicznymi sprzedawcami, czy wizyt w lodziarni lub pizzerii, gdzie samodzielnie zamawiali wybrane produkty. Pilot wycieczki także posługiwał się językiem angielskim, przytaczając różne ciekawostki dotyczące Włoch i ich zabytków. Uczestnicy brali udział w quizach sprawdzających ich wiedzę. Największe jednak wrażenie zrobiła wizyta we włoskiej szkole, gdzie uczniowie mieli unikalną możliwość poznania swoich rówieśników i porozmawiania z nimi. Uczestnicy warsztatów chętnie wymieniali się informacjami o sobie oraz danymi do portali społecznościowych, które umożliwią im dalszy kontakt. Mieli również okazję porównać budynki szkół i sposoby nauczania, które przybliżyła im nauczycielka języka angielskiego prowadząca zajęcia.

    Pierwszym punktem wyprawy była Wenecja, gdzie uczniowie mieli okazję odbyć rejs po jej niezliczonych kanałach, aby dotrzeć na wypełniony turystami Plac Św. Marka. Podczas spaceru można było podziwiać Pałac Dożów, Most Westchnień, kręte uliczki i urokliwe kawiarenki Miasta na Wodzie oraz oczywiście gondolierów przewożących turystów wąskimi kanałami. Odwiedziliśmy również Bazylikę Św. Marka - sanktuarium skrywające relikwie św. Marka i najcenniejsze dzieło jubilerskie zwane Pala d’Oro - Złotym Ołtarzem. Uczestnicy mieli okazję obejrzeć malowniczy widok Laguny Weneckiej rozpościerający się z górującej nad miastem dzwonnicy św. Marka – Campanilli. Dzień zakończyliśmy w hotelu w Rimini, gdzie rano przywitał nas szum Morza Adriatyckiego.

    WENECJA – Pałac Dożów

    Następny dzień upłynął na zwiedzaniu najstarszej republiki świata, San Marino. Oprócz zapierających dech widoków na okoliczne wzgórza mieliśmy okazję zobaczyć najstarszą część fortyfikacji otaczającej średniowieczną republikę - wieżę Guida, Bramę św. Franciszka, Groty Kuszników, budynek parlamentu Republiki S. Marino oraz Bazylikę Del Santo, w której przechowywane są relikwie św. Marino. Z zaciekawieniem mijaliśmy Muzeum Tortur czy unikatowe Muzeum Wilkołaków. Po krótkiej podróży przez malownicze Apeniny znaleźliśmy się w Nettuno nad Morzem Tyrreńskim, gdzie po pysznej włoskiej kolacji mieliśmy czas na odpoczynek.

    Po pełnych wrażeń warsztatach we włoskiej szkole, Chris Coppel College, uczniowie odwiedzili Amerykański Cmentarz Wojenny w Nettuno, gdzie z przejęciem wysłuchali opowieści przewodnika i mieli okazję sprawdzić się jako tłumacze języka angielskiego.

    Kolejne dwa dni spędziliśmy w Rzymie. Zwiedzanie „Wiecznego Miasta” rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeach Watykańskich, w których podziwialiśmy bogatą kolekcję dzieł sztuki. Punktem kulminacyjnym naszego pobytu w Muzeach Watykańskich było zwiedzanie Kaplicy Sykstyńskiej – miejsca wielu w historii wyborów papieży, tzw. Konklawe. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Św. Piotra - miejsca, w którym od 2 tysięcy lat spoczywają doczesne szczątki namiestnika Chrystusa na Ziemi, pierwszego papieża – Św. Piotra. W bazylice mieliśmy również chwilę zadumy nad grobem Św. Jana Pawła II. Wśród wielu najcenniejszych dzieł mieliśmy między innymi okazję zobaczyć baldachim z brązu wykonany przez G.L. Berniniego i słynną Pietę Michała Anioła – „najpiękniejszą rzeźbę przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.”

    Odrobina wolnego czasu i słoneczna pogoda na wybrzeżu zachęciła uczestników nie tylko do kąpieli słonecznych, ale także ochłodzenia się w lazurowym Morzu Tyrreńskim i zacieśnienia relacji między uczestnikami zielonej szkoły.

    Następny dzień w Rzymie rozpoczęliśmy pod zamkiem św. Anioła, z którego udaliśmy się spacerem podziwiać kolejne atrakcje miasta. Weszliśmy do Panteonu, jedynej antycznej pozostałości stojącej po dziś dzień w całości. Widzieliśmy również Plac Wenecki wraz ze stojącym na nim pomnikiem Wiktora Emanuela II. Udaliśmy się do najsłynniejszej fontanny świata – Fontanny Di Trevi i dalej na Piazza Navona z fontanną „Czterech Rzek” Berniniego oraz Plac i Schody Hiszpańskie. Czym jednak byłaby wizyta we Włoszech bez spróbowania kawałka pizzy i wyśmienitych włoskich lodów. Kiedy już skosztowaliśmy tradycyjnych włoskich specjałów i wrzuciliśmy symboliczny euro-cent do fontanny, mieliśmy siły na kolejne podboje.Weszliśmy do najsłynniejszego amfiteatru świata – Koloseum i spacerowaliśmy po Forum Romanum słynną Via Sacra – Świętą Drogą, którą w czasach antycznych kroczyli w swoich pochodach triumfalnych wodzowie powracający ze zwycięskich bitew. Na koniec przetestowaliśmy rzymskie metro, które okazało się nieco mniej zatłoczone niż to londyńskie.


    Rzymskie Koloseum

    Włoską przygodę zakończyliśmy w Toskanii, gdzie oczarowani widokami gajów oliwnych, winnic i cyprysów spędziliśmy przedostatnią noc w Chiusi, skąd wyruszyliśmy do Florencji, gdzie zwiedziliśmy Kościół Santa Croce – Świętego Krzyża – miejsca pochówku najznamienitszych Włochów z Michałem Aniołem i Galileuszem na czele. Następnie przeszliśmy „kipiącym złotem” Ponte Vecchio zwanym Mostem Złotników, aby w końcu dotrzeć do Piazza della Signoria, przy którym stoi słynny Palazzo Vecchio będący przez wiele lat siedzibą rodu Medyceuszy. Niemałe wrażenie zrobiła na uczestnikach bogato zdobiona gotycka katedra Santa Maria del Fiore, którą wieńczy słynna kopuła Brunelleschiego. Ostatnim punktem był przejazd lokalnym pociągiem do Pizy, gdzie zobaczyliśmy z zewnątrz słynny Plac Cudów z najbardziej znanym zabytkiem tego miasta – Krzywą Wieżą.

    Krzywa Wieża w Pizie

    Wyjazd do Włoch obfitował w niezapomniane widoki, nowe smaki, znajomości i doświadczenia, które już na zawsze pozostaną w pamięci uczestników. Wszyscy zgodnie przyznają, że warto uczyć się języków obcych, bo świat będzie wtedy stał przed nami otworem. Wiele już potrafimy, ale wiele też jest jeszcze do zrobienia i zobaczenia. Wszystko jeszcze przed nami...


    Więcej zdjęć do obejrzenia w GALERII