Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie

Warsztaty uczniowskie: „Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie"

Uczniowie przygotowali warsztat uczniowski na temat : "Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie", w trakcie którego pokazali, w jaki sposób wybrać najlepszy kredyt czy lokatę, usystematyzowali i utrwalili terminy związane z finansami zarówno w języku polskim jak i angielskim oraz stworzyli kodeks bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. .

Podczas zajęć uczniowie uczestniczyli w wielu ciekawych zadaniach, grach.

Na samym początku podawali skojarzenia z terminem RRSO, następnie zostali zapoznani z definicją tego terminu jak również poinformowani, gdzie może on wystąpić.

Następnie uczestnicy warsztatów zostali podzieleni na grupy "Oszczędny Janek", "Pieniążek", "Skarbonka", "Banknocik", "Złotko".

Każda grupa reprezentowała jeden bank. Uczniowie - pracownicy banku mieli za zadanie spotkać się z Klientem, który chce wziąć kredyt. Należało przedstawić  mu warunki kredytu. Na to zadanie uczniowie mieli 5 min. Następnie Klient zapoznawał się z ofertami poszczególnych banków, porównywał je i wybrał najkorzystniejszą.

Następne zadanie wiązało się z oszczędnościami. Tym razem Klient miał trochę odłożonych pieniędzy i chciał założyć lokatę. Pracownicy banku mieli za zadanie przedstawić mu warunki, obliczyć odsetki, jakie urosną po upływie 2 lat. Następnie Klient wybrał najkorzystniejszą ofertę.

W trakcie rozwiązywania zadań omówiono  tematy kredytów i pożyczek. Oprócz sprawdzania i porównywania RRSO warto mieć świadomość, że podpisując umowę z parabankiem, wyrażamy zgodę na gromadzenie naszych danych osobowych. Firmy pożyczkowe często stanowią wielkie i działające na wielu frontach korporacje sprzedażowe. Zarabiają one nie tylko na udzieleniu

swym Klientom pożyczek, lecz także na gromadzeniu i przekazywaniu ich danych osobowych do podmiotów trzecich.

Podczas serii przeprowadzonym zajęć w ramach programu „Złote Szkoły NBP” uczestnicy zajęć dowiedzieli się bardzo dużo na temat bezpieczeństwa w finansach osobistych. Poznali wiele nowych haseł, terminów i zasad. Podsumowaniem tych doświadczeń było rozwiązanie krzyżówki przygotowanej przez organizatorów.

Jednym z zadań było również wykonanie plakatu dotyczącego:

 1 grupa podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej

 2 grupa podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości mobilnej.

Organizatorzy przygotowali  grę domino. Każdy otrzymał jeden element układanki. Były na nich ostatnio poznane zwroty w języku polskim i angielskim dotyczące bankowości. Zadanie polegało na tym, by bez użycia słów ułożyć prawidłowo wszystkie elementy. Słowo w języku polskim i odpowiednie słowo w języku angielskim.

Podczas warsztatów zwrócono uwagę, że to gotówka, którą nosimy na co dzień w portfelu, jest powszechnie obowiązującą formą płatności i jest ona narażona nie tylko na kradzież, ale także na fałszerstwa. Aby uchronić się przed oszustwem warto zatem znać podstawowe zabezpieczenia polskich banknotów i właśnie tego dotyczyło kolejne zadanie.

Uczniowie otrzymali banknoty 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł. Zadanie polegało na analizie tekstu "Jak rozpoznać autentyczność banknotów?" oraz zaprezentowaniu sposobów i metod rozpoznawania oryginalnych banknotów.

Na koniec warsztatów uczniowie podziękowali wszystkim uczestnikom za udział, przeprowadzili ankietę ewaluacyjną, jak również zapytali o opinię o sposobie przeprowadzenia zajęć i uzyskanych efektów.

Opracowała:

Agnieszka Mazur i Katarzyna Gadek