Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie

Warsztaty uczniowskie: „Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie"

Uczniowie przygotowali warsztat uczniowski na temat : "Bezpieczne kredytobranie, inwestowanie i pieniędzmi zarządzanie", w trakcie którego pokazali, w jaki sposób wybrać najlepszy kredyt czy lokatę, usystematyzowali i utrwalili terminy związane z finansami zarówno w języku polskim jak i angielskim oraz stworzyli kodeks bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. .

Podczas zajęć uczniowie uczestniczyli w wielu ciekawych zadaniach, grach.

Na samym początku podawali skojarzenia z terminem RRSO, następnie zostali zapoznani z definicją tego terminu jak również poinformowani, gdzie może on wystąpić.

Następnie uczestnicy warsztatów zostali podzieleni na grupy "Oszczędny Janek", "Pieniążek", "Skarbonka", "Banknocik", "Złotko".

Każda grupa reprezentowała jeden bank. Uczniowie - pracownicy banku mieli za zadanie spotkać się z Klientem, który chce wziąć kredyt. Należało przedstawić  mu warunki kredytu. Na to zadanie uczniowie mieli 5 min. Następnie Klient zapoznawał się z ofertami poszczególnych banków, porównywał je i wybrał najkorzystniejszą.

Następne zadanie wiązało się z oszczędnościami. Tym razem Klient miał trochę odłożonych pieniędzy i chciał założyć lokatę. Pracownicy banku mieli za zadanie przedstawić mu warunki, obliczyć odsetki, jakie urosną po upływie 2 lat. Następnie Klient wybrał najkorzystniejszą ofertę.

W trakcie rozwiązywania zadań omówiono  tematy kredytów i pożyczek. Oprócz sprawdzania i porównywania RRSO warto mieć świadomość, że podpisując umowę z parabankiem, wyrażamy zgodę na gromadzenie naszych danych osobowych. Firmy pożyczkowe często stanowią wielkie i działające na wielu frontach korporacje sprzedażowe. Zarabiają one nie tylko na udzieleniu

swym Klientom pożyczek, lecz także na gromadzeniu i przekazywaniu ich danych osobowych do podmiotów trzecich.

Podczas serii przeprowadzonym zajęć w ramach programu „Złote Szkoły NBP” uczestnicy zajęć dowiedzieli się bardzo dużo na temat bezpieczeństwa w finansach osobistych. Poznali wiele nowych haseł, terminów i zasad. Podsumowaniem tych doświadczeń było rozwiązanie krzyżówki przygotowanej przez organizatorów.

Jednym z zadań było również wykonanie plakatu dotyczącego:

 1 grupa podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej

 2 grupa podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości mobilnej.

Organizatorzy przygotowali  grę domino. Każdy otrzymał jeden element układanki. Były na nich ostatnio poznane zwroty w języku polskim i angielskim dotyczące bankowości. Zadanie polegało na tym, by bez użycia słów ułożyć prawidłowo wszystkie elementy. Słowo w języku polskim i odpowiednie słowo w języku angielskim.

Podczas warsztatów zwrócono uwagę, że to gotówka, którą nosimy na co dzień w portfelu, jest powszechnie obowiązującą formą płatności i jest ona narażona nie tylko na kradzież, ale także na fałszerstwa. Aby uchronić się przed oszustwem warto zatem znać podstawowe zabezpieczenia polskich banknotów i właśnie tego dotyczyło kolejne zadanie.

Uczniowie otrzymali banknoty 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł. Zadanie polegało na analizie tekstu "Jak rozpoznać autentyczność banknotów?" oraz zaprezentowaniu sposobów i metod rozpoznawania oryginalnych banknotów.

Na koniec warsztatów uczniowie podziękowali wszystkim uczestnikom za udział, przeprowadzili ankietę ewaluacyjną, jak również zapytali o opinię o sposobie przeprowadzenia zajęć i uzyskanych efektów.

Opracowała:

Agnieszka Mazur i Katarzyna Gadek