Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Lekcja z ekonomią

W Szkole Podstawowej nr 3 w Opocznie odbyła się lekcja z ekonomią w ramach II edycji programu “Złote Szkoły NBP” przeznaczona dla uczniów klas VII i VIII. Lekcja miała charakter interdyscyplinarny i łączyła ze sobą elementy ekonomii, bankowości, języka angielskiego i informatyki.

               Tematem zajęć były

“Podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej”.

               Zajęcia rozpoczęły się “burzą mózgów”. Uczniowie podawali swoje skojarzenia z usługami “e-banking” i “m-banking” oraz opowiadali o swoich doświadczeniach w tym temacie. Nauczycielka podała przykłady i omówiła jakie możliwości daje nam korzystanie z bankowości elektronicznej.

               Kolejnym punktem było przetłumaczenie popularnych zwrotów związanych z finansami z języka angielskiego na język polski i odwrotnie. Jak wiadomo angielski jest głównym narzędziem światowej bankowości. Umiejętność posługiwania się tym językiem może okazać się pomocna a nawet niezbędna podczas wyjazdów zagranicznych, dokonywania tam płatności czy chociażby korzystania z bankomatu.

               Następnie uczniowie zostali podzieleni na pięć grup, losując monety o różnych nominałach. Zadanie polegało na analizie tekstów oraz sformułowaniu zasad dotyczących bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Efektem prac było stworzenie  ”Kodeksu bezpiecznego korzystania z finansów w cyberprzestrzeni”.

               Uczestnicy zajęć zostali poinformowani o stosowanych przez banki zabezpieczeniach finansów w Internecie. Nauczycielka zwróciła uwagę na konsekwencje, jakie niesie za sobą kradzież tożsamości.

               Na zakończenie uczniowie odegrali scenki ilustrujące metody wykorzystywane przez oszustów próbujących wyłudzić dane osobowe, loginy, hasła.

Agnieszka Mazur i Katarzyna Gadek